"Life is adventure.To Be a good person is hard.Somehow we can try"
Instagram: EmmyKzman
Twitter: EmmyKzman
{ older posts / newer posts }

Wednesday, December 22, 2010
3:32 PM

Dah lama aku tak update kan ? Acah acah je haha

Hahah you guys miss me ? Don't lying to me . I know you guys miss me very much rite ? Hahha perasan je lebih . Korang tahu kenapa aku dah lama tak online ? Tak tahu kan ? Hehe meh sini aku bagi tahuu . Duduk sini rapat rapat . Pasang telinga besar besar . Alright ? haha

Kerana bapak aku telah membawanya lari . Hebatkan ? Dia tak kasi tuu aku chat dengan lelaki dalam facebook . Huaha cehh joke joke . Entah kemana dia bawa lari modem tu . Ecehhh kedekut betul . Heh :)

Okay hari ni nak berkongsi jugak ni . Aku dah tak kisah dah . Memandangkan aku dah lama tak online . So suka hati aku lah menaip berapa panjang patah perkataan . Huaha Kalau panjang panjang pun korang bukannya baca kan . Aku tahu tu . Jangan tipu aku . Aku nampak tu . Huaha

So selama aku tak online ni aku cuma membaca novel je . Haha betapa bosannya hidup aku masa cuti sekolah ni . Adehhhh ! Rasa pedih sangat tau . Hehe dengan tak ada sennye. Sengsara tauuu . Huaha.

Korang nak tahu aku baca novel apa ? Ni ha aku tunjukkan
|
|
V
Title : Alamak Kantoi
Writer : By Kelly Harte
Penerbitan : Karnadya Sdn Bhd & red dress ink

Heh kau tahu mana aku dapat buku ni ? Dari adik aku yang bongsuu . Huaha dia baru 10 tahun kot . Tapi dah baca novel bercintan cintun macam ni . Ish ishh . Sapa lah yang ajar dia ni kalau bukan kakak dia yang ni . Huaha kau ada ? Tak ada kan . Dah diam

Hehe

Maaf jika aku terkasar bahasa tau . Huaha ikhlas ni dari hati yang tulus . Eceh kau ingat hari ni hari raya ke nak mintak maaf . Apalah ! . Hehe so aku nak teruskan . Bak kata adik aku jalan cerita dia tak best . Kerana dia baru je baca setengah bab . Tak sampai 10bab pun . Macam mana nak tahu jalan cerita dia best ke tak ? So aku pun terus membaca dengan membaca nya selama 2 hari .

Haha tak makan tak tidur tak mandi . Eceh ye lah tu kan . Huaha . Korang nak tahu sinopsisnya ? Okay demi korang aku ringkaskan . hehe ini jalan ceritanya
|
|
V
Sinopsis novel alamak kantoi

Cerita ini mengisahkan tentang seorang perempuan yang bernama Joanna dan dikenali sebahagian kawan dia iaitu Jo . Jo mempunyai ramai kawan yang agak kaya dan boleh dikatakan tidak boleh dipercayai . Jo juga mempunyai seorang bekas kekasih lama nya yang bernama Dan . Dan sangat berminat dengan muzik . Jo yang masih tidak dapat lupakan Dan pula terpaksa mencipta satu identiti baru yang dikenali Sarah Daly supaya dapat berhubung dengan Dan . Tetapi ada kisah di sebalik kisah ini yang membuatkan jo tinggalkan rumah .  Ini menyebabkan orang yang ke-3 yang bernama Aisling . Aisling ni seorang publisiti dan dia berkawan dengan orang yang ternama . Boleh dikatakan artis lah . Okay Dan dan Aisling berjiran . Jo mempunyai seorang kawan yang still tinggal sama bangunan dengan mereka yang bernama Libby . Libby ni kawan baik kepada Jo semasa Jo masih tinggal dengan Dan . Libby ni juga ada hati dekat Dan . Tetapi Jo tidak mengetahuinya sehinggalah Aisling memberitahu hal sebenar apabila mereka terserempak di sebuah kelab pada malam tu . Libby cuba mengkhianati Jo dengan memfitnah Jo kerana memecah masuk rumah bekas kekasihnya iaitu Dan . Jo sangat terkejut dengan perkara itu dan mengangagap Dan akan membenci dia . Pada hari itu jugak , Aisling dan temannya Steve pergi ke rumah Dan dan ingin memberitahu hal sebenar . Dan seakan tidak percaya kerana dia telah jatuh hati sama Libby. Tetapi selepas Aisling memberitahunya perkara sebenar , Dan mengubah fikirannya . Dia juga buntu . Libby mengambil keputusan untuk pindah dengan teman lelaki barunya iaitu Nigel . Tetapi Aisling sempat mengugut dia supaya memberi  ganti rugi sebelum dia membocorkan rahsianya kepada teman lelaki barunya . Akhirnya kes itu selesai . Libby hilang entah kemana . Jo mempunya teman lelaki baru yang bernama Marco . Tetapi hubungan mereka tidak tahan lama kerana marco telah curang depan matanya bersama kawan Jo yang bernama Nicole . Akhirnya kawan serumah Joyang bernama Cass dan temanya Sid akan bertunang . Cass telah membuat rancangan untuk menyatukan balik si Jo dan Dan . Akhirnya mereka bersatu !

Korang nak tahu kisah selanjutnya ? Baca ah sendiri . Penat dah tangan aku nak menaip . hehe macam best kan je cerita dia . Maaflah aku tak pandai sangat nak mereka ayat ni. Ia keluar dalam fikiran aku macam tu je . Hehe yang penting aku dah cerita kan serba sedikit bukan ? huaha puas tak ? Heh thanksss . Jangan lupa subscribes iaitu erti kata lain FOLLOW me punya blogger lah . Hehe thanks tauuuuu , free kisss :-*