"Life is adventure.To Be a good person is hard.Somehow we can try"
Instagram: EmmyKzman
Twitter: EmmyKzman
{ older posts / newer posts }

Saturday, October 1, 2011
12:28 PM

Salam

Hari ini hari sabtu bersamaan dengan 1 Oktober . Weyhhhh dah bulan oktober dah wey . Dah nak habi sekolah . Boleh cuti . Yeayy!

Tetapi sebelum tu , saya kena melalui final exam dulu . wahahah , rasa-rasanya saya baru je exam bulan lepas . Tak akan ada lagi . Ya Allah berilah aku kekuatan untuk menghafal sebanyak yang mungkin . Amin

Hmm umm, subject sejarah belum lagi habis belajar . Baru nak masuk chapter9 . Addmath lagilah chapter 9 susah gila cikgunya pun ajar nak taknak . Macam mana ni ? Mampuii aku nak jawab exam nanti . Menangis kang aku kat kertas exam tu . Nanti cikgu check ada kesan air mata je kat kertas tu . Lepastu cikgu kesian cikgu kena bagi A+ . Muahaha jangan berangan lah awak cikgu nak buat macam tu .

Minggu depan sekolah saya cuti kecuali budak PMR . Dulu saya ingat lagi saya PMR , haha nak diingatkan balik sumpah kelakar . Last last minute baru nak belajar . Lepas habis paper mesti nak bincang . Haha tah hape hape tah . Masih tak matang memang lah macam tu kan kan . Tetapi diingatkan supaya buat betul-betul . Jangan terlalu yakin dengan jawapan anda . Kalau salah anda merana . GoodLuck to all PMR students okay !

Tapi hari jumaat minggu depan saya kena sekolah sebab saya ada exam Prinsip perakaunan . Wahhhhh cuak gila . Cikgu pun tak bagi tahu masuk sampai chapter berapa . Tak kanlah nak baca semua kot . Memang tak lah kan nak baca . Saya nak buat revision lain jugak . Time august exam saya sangat berpuas hati . Syukur Alhamdulillah akaun saya dapat C. Tapi final exam nanti saya dapat berapa pulak ? Tertanya tanya rasanya dalam fikiran . Hmmm

Kalaulah saya dilahirkan seorang yang rajin , pandai , bijak , senang pick up apa yang cikgu ajar kan bagus . Hmm umm , tetapi saya bukan begitu . Saya bukan calang calang orang yang akan dapat jadi begitu . Tetapi saya kena berusaha dengan sebaik mungkin untuk mendapatkan sesuatu itu . Insya Allah saya akan berusaha sebaik mungkin dan membanggakan ayah dan ibu saya . Saya taknak jadi orang yang LOSER tapi saya nak jadi orang yang THEBEST . Insya Allah

Okay , saya paling tidak suka orang cakap saya "untunglah emmy pandai" . Maaf saya bukan pandai . Mungkin itu kebetulah tapi yang saya tahu saya ni tak pandai orangnya . Saya cuma berusaha lebih . Sebab itu saya dapat markah yang boleh memuaskan hati saya tapi saya tak adalah smpai dapat A+ tu . Yang dapat A+ tu baru lah budak pandai . Habis kalau saya dapat D , ada orang nak cakap saya pandai . Tak ada kan . Dahhh shhhh ! Diam

Saya dah buat plan awal awal . Cuti minggu ni saya nak baca buku . Goshhh ! Tak semestinya plan tu terjadi kan . Kalau boleh masuklah tapi saya kena paksa juga masuk kan . Hehe . Goodbye !





Sincerely.
Nur Emmy Syakina