"Life is adventure.To Be a good person is hard.Somehow we can try"
Instagram: EmmyKzman
Twitter: EmmyKzman
{ older posts / newer posts }

Wednesday, June 6, 2012
6:35 PM

Salam 
 Well, kira dah lama gila tak update. K nampak berhabuk and perubahan kat sini. Sorry, busy sepanjang musim cuti ni. Yang ni pun baru ada peluang untuk menulis.

Rabu (6/6/2012) 

Hari ini banyak sangat kenangan yang tak boleh dilupakan. Hari ni kucing kesayangan(Cha) mati depan mata. Terseksa sangat melihat dia. Setelah sebulan dia tak balik rumah tetiba malam tadi (Selasa, 5/6/2012) dia balik. Dengan badan dia kurus,luka sana sini , tahi mata banyak. Ya Allah,kau je tahu perasaan aku macam mana time tu.

Dia pergi tinggalkan saya depan mata saya dengan nafas terhengguk-hengguk . Ayah & Pakcik Azman pernah cakap kat saya "Kucing takkan mati depan tuan dia". K Fine time tu saya percaya cakap ayah and Pakcik saya. Tapi kenapa macam ni ?

Nak cerita how we first meet dengan Cha. . .

Macam ni. Time tu bulan ramadhan setahun lepas. Bulan baik kan. Ayah terjumpa dia kat Shah Alam keseorangan and then Ayah pun bawak dia balik rumah saya. Mama time tu memang tak suka kucing. Tak boleh nak dibuat apa lah kan. Lepastu saya jaga Cha dengan baik.Mama pun mula baik dengan cha. Setiap pagi time sahur mesti dia kejutkan kami. Setiap pagi nak pergi sekolah mesti dia kejutkan. Time balik sekolah mesti dia tunggu saya. Tuptup tiba tiba dia dah tak ada tahun ni. Siapa nak kejut kami time sahur and pagi ? Rasanya tak sempat nak sambut harijadi dia bulan 8 ni? K, sedih sangat.

Cha tak macam kucing lain. Dia suka makan moden dan tidak berapa peramah serta tak malas. Dia suka sangat makan ayam, roti and pizza. Minum pun just air suam. Lepas ni saya tak boleh nak sediakan apa apa dah untuk dia. Bila dia sakit saya akan jaga dia dengan baik. Saya tak suka tengok dia dalam kesakitan.

One day, Nenek sebelah ayah meninggal. Kami pun balik kampung selama tiga hari. Sebelum gerak ke kampung , time tu Cha dengan pantas lari keluar nak tangkap pun tak dapat. Maklumlah kaki empat.Saya pun risau. Sebelum tu saya sempat cakap dengan Cha yang kami akan balik ke kampung tak tahu berapa hari. Sejak saya balik sini tu, saya tak jumpa dia dah. Saya cuba cari di merata tempat tapi tak jumpa. Penat saya cari sampai saya pun give up nak cari. Family saya tak habis habis cakap yang dia dah mati. Tapi saya percaya yang dia tak mati. Dia masih hidup dan need help.

So yesterday he came back and seriously he need help. Saya terseksa tengok dia. Kesian sangat kat dia. Hanya Allah je tahu bagaimana Cha rasa.

And then Pagi tadi, adik saya kejutkan saya suruh letak ubat di tempat tempat luka dia. Lepas saya mandi semua , saya pun turun bawah jenguk dia. Time tu saya tengok dia terlentang macam dah nak mati. Saya pegang dia nak confirmkan dia mati or tak. Perut dia tak naik or turun. Saya pandang mata dia, tak gerak. Ya Allah, time tu saya rasa macam separuh jiwa saya hilang. Saya baru ingat hari ni saya nak bagi dia makan and mandi. Tiba tiba dia dah tak ada depan mata. Hanya bangkai badan dia aja depan saya.Saya hanya mampu mengeluarkan air mata sahaja.Saya tak mampu buat apa apa untuk hidupkan dia.Hanya Allah sahaja yang mampu.

Cha, don't worry there will someone taking care of you down there. I hope. You're my beautiful, sweetest and clever cat. I will remember you forever and ever . Please remember me sayang. I love you forever and I will miss you ♥♥♥♥

This is some picture I want to share






Sincerely,
Nur Emmy Syakina